Ervaringen van ouders

Ervaringen van ouders:

Reactie ouder: Het openen van een gesloten boek.

Onze kleine jongen van 7 heeft autisme, erg slim maar ook gesloten en maakte weinig contact met de buitenwereld.(vooral vreemden)

Ondanks dat ik wist dat hij veel meer kon, kwam dat er nooit uit.

Sinds we hier komen is hij niet meer gesloten.

Hij laat steeds meer zien wat hij kan doordat Erna hem blijft uitdagen op ongedwongen wijze,

waarbij zij hem de ruimte geeft om zichzelf te zijn.

Door de tijd te nemen om contact te krijgen en mee te gaan in zijn denkwereld zonder oordeel en langzaam aan eigen inbreng toe te voegen (wat steeds

meer word geaccepteerd) heeft hij geleerd dat wederkerig contact eigenlijk heel leuk is.

Waardoor hij op school meer meedoet met de juf (opdrachten ed.)

Maar ook probeert meer contact te maken met klasgenootjes en vriendjes in een soort van samenspel.

Na de Ergo sessie heb ik altijd een open en ontspannen jongen mee naar huis die al aftelt tot de volgende keer dat hij weer naar Ergo mag.

Ons doel nu is om hem “ leerbaarder ” te maken, dat hij zich beter leert concentreren en weet dat er een tijd is van spelen maar ook van leren en met de tijd dus

wel kan laten zien wat hij kan.

Ik weet zeker dat dat hier wel gaat lukken!

Reactie ouder: Op school en thuis verliep de ontwikkeling van Maya niet lekker. We konden er niet zo goed onze vinger op leggen.
Erna keek naar mogelijkheden in plaats van beperkingen en liet Maya in haar waarde. Ze ging aan de slag met Maya en adviseerde ons met praktische tips voor thuis en op school.
Toen Maya moeilijkheden had op school met het leren van letters, raadde Erna aan om het eens te proberen met klankgebaren, het bleek een “gouden tip”.
Er zijn deuren geopend naar andere hulpverleners of instanties, waarvan wij als ouders (of soms zelfs school) het bestaan niet eens wisten. Al met al hebben wij na de behandeling bij Erna een beter inzicht gekregen in Maya haar functioneren zowel thuis als op school.”

Reactie ouder: Gister hebben we een 10-minutengesprek gehad met meester. Hij vond dat het schrijven goed vooruit was gegaan. Hij had geen moeite om ‘Nicks’ werk te lezen. Ik wil je hartelijk bedanken voor je hulp. En voor de gezellige halfuurtjes. Nick ging in ieder geval altijd blij naar je toe.

Reactie ouder: Ik kreeg van Erna tips over hoe ik kon omgaan met de sensorische moeilijkheden van mijn dochter. Ook kreeg bevestiging van de dingen die ik al deed die goed waren.

Dat is fijn, want dan weet je dat je op de goede weg zit. Als je kind snel overprikkelt, bang en verdrietig is dan twijfel je wel eens of je de dingen doet op de manier die voor haar specifieke behoeftes goed is. Ik kon mijn zorgen over mijn dochter met Erna delen. Vaak stelde zij dan goede vragen om de situatie goed neer te zetten.

Vragen die mij aan het denken zette over het functioneren van mijn kind. Hierdoor ging ik mijn kind anders bekijken en benaderde ik haar ook op bepaalde punten anders.

 

 

 

 

Reactie ouder: De ergotherapie voor Dagmar bij Erna. Dit is iedere keer weer een uitdaging voor Dagmar. Erna weet heel goed op het graag zelfstandig willen doen van Dagmar in te spelen. Dit kan soms door een spelletje om haar aan de gang te krijgen echter wordt er soms ook een serieus gesprek met Dagmar gevoerd.

Erna is echt geïnteresseerd en blijft ook informeren of er nog vragen / problemen zijn. Ze kan goed buiten de lijnen denken en denkt zeer beslist in oplossingen en niet in problemen.

Dit maakt voor Dagmar dat ze in de tijd die ze nu al bij Erna is nog steeds vooruitgang boekt, ik voor thuis handvatten krijg als er zaken “niet “ willen en ook school deze handvatten geboden krijgt en er mee gaat werken. Dagmar leert bij Erna ook met haar beperking omgaan en hierin zelfstandig te denken welke stappen er nodig zijn om toch tot een oplossing te komen of hoe hulp te vragen.

Ik als moeder vind Erna en gigantische therapeut die goed kan motiveren en stimuleren en positief benaderd.

 

Reactie van ouder: Mike had op de basisschool problemen met leren, de aangeboden lesstof wilde niet beklijven. Wij kwamen voor het eerst bij Kinderpraktijk Paramee voor Fysiotherapie, na een aantal behandelingen verwees zij ons door naar Logopedie, na Mike zijn problemen besproken te hebben kwam zij met het voorstel om Jungle Memory te gaan proberen.

Na het intake gesprek met Erna besloten we dit te gaan proberen, 8 weken lang 4x per week moest hij 3 oefeningen doen op de computer, in die 8 weken mocht hij 1x een week rust houden. Hij ging 1x per week naar Erna en 3x thuis, de eerste weken gingen goed hij vond het leuk en ging steeds een level hoger, na 3 weken kwam hij in een dip en dit was ook te merken aan het resultaat hij ging ook in de levels iets achteruit, dus na de 4e week namen we een week rust. Daarna ging het weer goed, het was intensief maar hij heeft het afgerond tot de hoogste levels.

Na de Jungle memory ging hij 1x per week naar Erna toe om daar in spelvorm door te gaan. Wat opviel was dat hij daarna bv de tafels toch beter kon onthouden.

Mike is na de grote vakantie naar het voortgezet onderwijs gegaan en dit was voor ons de test of het inderdaad effect had gehad. Hij heeft iedereen doen verbazen, hij leert zonder extra hulpmiddelen voor zijn proefwerken en haalt goede cijfers, zo goed dat als hij zo doorgaat hij volgend jaar zelfs een niveau hoger zal gaan volgen.

Zelf zegt hij hierover dat het lijkt of hij steeds meer en beter kan onthouden. Wij zijn ervan overtuigd dat dit te danken is aan de Jungle Memory en de vervolg behandelingen, het was intensief maar zeker wel te doen.

 

Reactie ouder: Vorig jaar werd ik door de schoolarts doorgestuurd wegens het vermoeden van een ondergemiddeld motorisch niveau van mijn zoon (toen 5).

Erna heeft een aantal testen gedaan waaruit bleek dat mijn zoon prima op niveau functioneert. Na een aantal maanden van therapie (die vooral bestond uit motorisch bezig zijn) en thuis oefenen met de tips, is mijn zoon (versneld) doorgegaan van groep 1/2 naar groep 3.

Hij vond het geweldig bij Erna, de 1 op 1 aandacht, de spelletjes en de gezelligheid maakten het tot een aangename ervaring voor hem.

Als ouders zijn we erg blij met deze benadering omdat het functioneren van onze zoon in kaart is gebracht en er gericht mee aan de slag gegaan kon worden. Ook was het erg fijn dat Erna haar conclusie op papier heeft gezet. Deze conclusie heeft school weer heeft geholpen in hun beslissing mbt het wel of niet doorgaan naar groep 3.

Onze zoon zit prima op zijn plek nu in groep 3. We kijken allemaal terug op een fijne periode bij Erna.

 

 

Reactie ouder: Ik ben met de Mesker methode in aanraking gekomen, omdat mijn zoon Wout moeite had met spelling en z’n handschrift onvoldoende was. De Mesker methode is gericht op een betere samenwerking tussen beide hersenhelften en omdat Wout ook tijdens zwemles problemen had met de links – rechts coordinatie was ik hoopvol gestemd dat dit voor hem zou kunnen werken. Inmiddels hebben we het hele programma gevolgd en zijn z’n schoolresultaten zichtbaar vooruit gegaan. Z’n handschrift is verbeterd en spelling gaat goed, dus ik ben blij met het resultaat dat het heeft opgeleverd!

Reactie ouder: Onze zoon had lange tijd een onleesbaar handschrift. Erna heeft hem heel goed geholpen door met veel aandacht en geduld met hem te werken. Terwijl zij met hem werkte probeerde ze te achterhalen wat het onderliggende probleem was. Bij onze zoon waren het de fijne motoriek en het ruimtelijk inzicht die hem in de weg zaten. Met behulp van speciaal gelinieerd papier, oefening en veel positieve feedback van Erna heeft onze zoon snel en goed resultaat geboekt. Wij hebben het traject bij Erna als zeer positief ervaren: zij was zo deskundig en betrokken dat wij haar bij iedereen aanbevelen.

 

 

 

 

Behandelaar kinderergotherapie:
Locaties: